Frågor & svar!

   
Anna
Hej, jag planerar också att bli gravid.
men jag är lite äldre än dig. (18år)
har du några tips på vad man ska tänka på innan och under tiden man är gravid?.
jag är jätte villig att bli gravid, men sen så kommer tankar som "hur ska de gå med utbildningen", "tänk om min sambo lämnar mig".. osv..
hur tänkte du?, eller tänkte du inte alls, utan du tar saker som de kommer och låter de hända? :)

// Anna som vill.. men vågar inte.. :/!<3


SVAR:  Man ska ju tänka på barnets bästa och om man verkligen vill behålla det! sen är det ju bäst att du & din partner snackar om barn. Utbildningen kan du kan du börja plugga på sen efter den är 1 år och börjar på dagis. jag tar  dagarna som dom kommer, man får ju humörsväningar och kan bli rätt arg på sin kille bara om den gör ngt fel, men då är det bättre att säga tex är på dåligt humör så vänta ett tag med att snacka tills humöret blivit lite bättre istället för att fortsätta,för själva graviditeten sätter ett stort spel ochså på förhållandet om du förstår vad jag menar.Hoppas det svaret du gick räckte!
   


Anonym om Lite svar:
Va de som du trodde att vara gravid.. eller är de nått som kom som en chock?. Ångrar du valet att du behöll bebben.. asså om du fick spola tillbaka tiden.. och välja?.

SVAR:  För det första så kom ju inte mensen som den skulle och va försenad! man kan säga att det kom som en liten chock! jag ångrar verkligen ingeting,jag är glad att jag behöll det!men sen tappar man vänner med eftersom man kan tex inte festa inte göra dom sakerna man rikigt gjorde innan! Men jag ångrar aboslut ingeting!
   
Trogen läsare 
hur mycket har du gått upp i vikt sens du blev gravid? När bestämmde du dig för att behålla barnet, eller kom de som en självklarhet?, va bebben planerad eller "olyckshändelse"?.

SVAR: Sen jag blev gravid har jag gått upp 6kg fast jag tror det är ungefär 7 till 8 kg nu för jag har inte vägt mig än!,jag tror vi bestämde oss direkt att behålla dt! man kan inte säga att det va en olyckshändelse, för då ska man skydda sig om man inte vill bli med barn eller aa:P
 
       
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0