Ensamstående mamma

Det bästa jag vet är att vara mamma ! Finns inget underbarare än att ha ett litet barn som man får se och va med under hela dens uppväxt!
Nu är jag en i mängden; en ensamstående mamma. Även nu har jag börjar  inse att  jag nu att jag faktiskt är helt ensam med allt. Matning, blöjbyten, skrik, vakna nätter, hinna äta själv,  Man har ansvaret för precis allting. Man bär allt ensam. Om man behöver gå och lägga sig men  bebisen vägrar att somna, så får man helt enkelt vänta. Det finns ingen man kan väcka på natten för avlastning utan man får sitta där som en zoombie , vagga, trösta tills det äntligen blir dags för lite sömn igen. Man är som en hamster som springer i sitt hjul; det går runt, runt och man blir trött. Men ändå älskar jag livet som mamma! Finns igentligen inget och klaga på för det är det mest underbaraste som finns<3 !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0