jkghg


Trött på motgång
och att bli besviken
trött på klagosång
och sorgeskriken

Trött på allt otyg
och allt tjafs
trött på att vara blyg
och att göra allt i ett hafs

Trött på att jämt välja fel
och att vara på fel sida
trött på att förlora i spel
och min tid bida

Trött på att behöva svära
och få huvudvärk och stress
och inte få det man kan begära
utan ständigt leva under press

Trött på att fula pojkar får fina flickor
och själv vara isolerad
trött på att ha smuts i fickorna
och att vara distraherad

Trött på att vara kass i sport
och aldrig nå mina mål
trött på att alltid nå för kort
och ej orka lägga på ett kål

Trött på all usel reklam
och på folk som ständigt har stass
trött på att om morgnarna känna mig lam
och få ont av hallonhäcken så vass

Trött på att hatlagen lyckas
och allt äckligt folk
trött på nyheter om folk som styckas
och att förföljas av smolk

Trött på att alltid vara orolig
och riskera råka ut för en olycka
trött på att försöka vara rolig
utan att känna någon äkta lycka

Trött på att aldrig ha ett trumfkort i ärmen
och att alltid ha brist på varierad mat
trött på att tappa orken i värmen
och att då behöva bli lat

Trött på att behöva se folk som är feta
och att gå upp tidigt om dagen
trött på att misslyckas med att meta
och jämt höra om folk som bryter mot lagen

Trött på att bli fet av kakor
och lika fet av glass
trött på att få bär och frukt tagna av skator
och att opassande svettas ett lass

Trött på att inte vilja festa
och allt som inte är värt mödan
trött på att misslyckas med det mesta
och att inte få muskler av födan

Trött på de som alltid tror deras lag ska vinna
och på all brevlådereklam som in strömmar
trött på att mina drömmar ska försvinna
och att de som slår in är mina mardrömmar

Trött på folk som kass musik diggar
och på den kassa musiken som skvalar
trött på folk som så tufft röker sina ciggar
och på Norge som dödar sina valar

Trött på att i spel & stryktips jämt ha otur
och på såpoperornas "slutbrist" & eviga gnat
trött på alla onda försåt som ligger på lur
och på morsans eviga tjat

Trött på Norges framgångar inom idrott
och på svenskarnas alla tabbar
trött på sommar- och höstväder som är grått
och på alla som åt mig flabbar

Trött på upplevelsen av en hemsk lukt
och på dåliga lärares opedagogik
trött på att på glasögonen få fukt
och på folk som vill ta arsenik

Trött på folk som gör en stor sak av ingenting
och på att vilja vara nr ett
trött på naturens försurning
och på hålen i ozonlagret

Trött på jordens växthuseffekt
och på att behöva plugga
trött på mitt utseende så defekt
och på att det kan dugga

Nu sjunger jag på sista versen
hoppas Ni inte på mera klagomål har begär
och att Ni klarat pärsen
annars gör som jag: SVÄR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0